• "Czym jest zaburzenie ze spektrum autyzmu"

    Klip zatytułowany "Czym jest zaburzenie ze spektrum autyzmu" jest jednocześnie pierwszym odcinkiem internetowego kursu terapii dziecka z autyzmem - "Kwadrans dla terapii". Kurs stworzony jest z myślą o rodzicach, terapeutach, rodzicach, nauczycielach i osobach zainteresowanych tematyką terapii autyzmu u dzieci. Zawarta w nim wiedza oparta jest o badania naukowe i doświadczenie terapeutyczne Fundacji Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku.

wiedza Poznaj ofertę szkoleń Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli fundacji IWRD

 

Typowe objawy autyzmu - czy moje dziecko ma autyzm?

Niektóre z zachowań dziecka często mogą budzić obawy rodzica czy rozwój dziecka przebiega prawidłowo. Dla postawienia pewnej diagnozy zawsze niezbędna jest wizyta w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz przeprowadzenie pełnej, standaryzowanej diagnozy.

Występuje jednak szereg zachowań, które mogą wskazywać u dziecka zaburzenia ze spektrum autyzmu. Poniżej zamieściliśmy większość najbardziej typowych niepokojących zachowań, które występują w przypadku autyzmu. Obejmują one zachowania w trzech kategoriach:

1. Komunikacja społeczna i interakcje społeczne dziecka.

2. Wzorce zachowań i zainteresowań.

3. Typowe trudności towarzyszące.

Zapraszamy do zapoznania się z treścią opisu niepokojących zachowań. W przypadku wątpliwości zalecamy kontakt ze specjalistą, który pomoże w ocenie trudnych zachowań i zaproponuje odpowiednią diagnozę lub pomoże znaleźć rozwiązanie dla zaistniałych trudności rozwojowych.

info Jeśli potrzebujesz dodatkowego wsparcia w postaci e-konsultacji, diagnozy czy napisania indywidualnego programu dla Twojego dziecka, możesz skontaktować się z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną IWRD klikając tutaj lub zapisać się na wizytę klikając poniżej przycisk "Zapisz się".

Zapisz się

Zapis ze strony
Imię i nazwisko dziecka *
Data urodzenia dziecka *
Imię i nazwisko rodzica / opiekuna prawnego dziecka *
Telefon kontaktowy *
Adres email *
Czy jest to Państwa pierwsza wizyta w NPPP IWRD?*
Tak
Nie
Czy dziecko posiada diagnozę?*
Tak
Nie
Jeśli tak to jaką? *
Czy dziecko posiada orzeczenie o niepełnosprawności?*
Tak
Nie
Z uwagi na?*
niepełnosprawność intelektualną
zaburzenia głosu, mowy i choroby słuchu;
choroby narządu wzroku;
niepełnosprawność ruchową;
choroby neurologiczne;
zaburzenia ze spektrum autyzmu;
Inne
Jeśli inne to jakie? *
Jak określiliby Państwo rozwój mowy dziecka?*
Dziecko komunikuje się pełnymi zdaniami, ma bogate słownictwo, poprawnie je wypowiada;
Dziecko komunikuje się prostymi zdaniami;
Dziecko komunikuje się prostymi zdaniami, popełnia błędy gramatyczne;
Dziecko komunikuje się pojedynczymi słowami, nie tworzy zdań;
Dziecko nie komunikuje się za pomocą słów, do komunikacji używa dźwięków/gestów;
Jaki jest język ojczysty dziecka?*
polski
angielski
ukraiński
rosyjski
inny
Jaki inny język? *
Jak określiliby Państwo umiejętności adaptacyjne dziecka? *
Dziecko nie wykazuje trudności w przystosowywaniu się do różnych (w tym nowych) sytuacji, skutecznie porozumiewa się oraz współpracuje z innymi;
Dziecko potrzebuje czasu w przystosowywaniu się do nowych sytuacji (miejsc, nowych osób). Zazwyczaj ma trudność z podjęciem współpracy;
Dziecko ma problemy z przystosowaniem się do różnych sytuacji. Wymaga obecności opiekuna;
Dodatkowe uwagi

Zapoznałem się ze Statutem Poradni i akceptuję jego treść *

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb działalności IWRD *

Administratorem danych osobowych jest Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka z siedzibą przy ul. Malczewskiego 139, 80-114 Gdańsk. Z Administratorem danych można się skontaktować poprzez adres email: biuro@iwrd.pl, telefonicznie pod numerem 58 341 44 41 lub pisemnie pod adresem: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, ul. Malczewskiego 139, 80-114 Gdańsk. U Administratora danych osobowych został wyznaczony Inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez email: iod@iwrd.pl lub pisemnie na adres: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, ul. Malczewskiego 139, 80-114 Gdańsk, z dopiskiem „Inspektor ochrony danych”. Z Inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Dane będą przetwarzane w celu zgłoszenia dziecka na zajęcia i zawarcia i realizacji niniejszej umowy. Dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora. Podmiot przetwarza dane na podstawie umowy z Administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora. Dane osobowe będą przechowywane przez okres zależny od celu przetwarzania. Administrator zapewnia prawo dostępu do danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. W zakresie, w jakim dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w celu zawarcia i wykonywania umowy przysługuje prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Administratora danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Można przesłać te dane innemu administratorowi danych. Przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem danych lub z Inspektorem ochrony danych. Dane kontaktowe wskazane są wyżej. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne w celu będą przetwarzane w celu zgłoszenia zawarcia i realizacji niniejszej umowy.


Komunikacja społeczna i interakcje społeczne dziecka

Komunikacja społeczna i interakcje społeczne dziecka

  • dziecko wydaje się być we własnym świecie
  • unika kontaktu wzrokowego
  • nie reaguje na własne imię
  • woli być samo
  • woli bawić się z innymi, ale nie wie jak
  • ma trudności z tworzeniem i utrzymywaniem relacji
  • nawiązuje kontakt w nietypowy sposób
  • ma trudności z rozpoczęciem, prowadzeniem lub zakończeniem rozmowy
  • ma trudności z trzymaniem się tematu
  • ma trudności ze zrozumieniem mowy ciała, wyrazu twarzy i tonu głosu
  • potrzebuje pomocy, aby zrozumieć jak zachować się w różnych sytuacjach
  • może mieć opóźniony rozwój mowy lub ograniczone słownictwo
  • może dosłownie rozumieć słowa
  • może mieć szeroki zasób słów, ale trudności z ich zastosowaniem

Wzorce zachowań i zainteresowań

Wzorce zachowań i zainteresowań

  • powtarzające się ruchy
  • nietypowy, osobliwy język
  • powtarzanie słów i zdań
  • trzepotanie palcami, kręcenie się, kołysanie
  • woli strukturę i rutynę
  • nie lubi niespodzianek i zmian
  • interesuje się jednym tematem
  • ma nietypowe zainteresowania
  • obsesyjnie myśli i mówi o jednym temacie
  • potrafi nieustannie powtarzać tę samą czynność
  • niedostateczna lub nadmierna wrażliwość
  • nietypowa reakcja na ból, to co widzi, słyszy

Typowe trudności towarzyszące

Typowe trudności towarzyszące

  • trudności z regulacją emocjonalną
  • problemy ze snem
  • problemy z jedzeniem
  • brak aktywności
  • nadaktywność

 

info Zrób również test online za darmo pod tym linkiem. Jest to test przesiewowy M-CHAT-R przeznaczony dla dzieci od 16 do 30 miesiąca życia. Więcej informacji na temat badania znajdziesz tutaj.

info Jeśli potrzebujesz dodatkowego wsparcia w postaci e-konsultacji, diagnozy czy napisania indywidualnego programu dla Twojego dziecka, możesz skontaktować się z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną IWRD klikając tutaj lub zapisać się na wizytę klikając poniżej przycisk "Zapisz się".

Zapisz się

Zapis ze strony
Imię i nazwisko dziecka *
Data urodzenia dziecka *
Imię i nazwisko rodzica / opiekuna prawnego dziecka *
Telefon kontaktowy *
Adres email *
Czy jest to Państwa pierwsza wizyta w NPPP IWRD?*
Tak
Nie
Czy dziecko posiada diagnozę?*
Tak
Nie
Jeśli tak to jaką? *
Czy dziecko posiada orzeczenie o niepełnosprawności?*
Tak
Nie
Z uwagi na?*
niepełnosprawność intelektualną
zaburzenia głosu, mowy i choroby słuchu;
choroby narządu wzroku;
niepełnosprawność ruchową;
choroby neurologiczne;
zaburzenia ze spektrum autyzmu;
Inne
Jeśli inne to jakie? *
Jak określiliby Państwo rozwój mowy dziecka?*
Dziecko komunikuje się pełnymi zdaniami, ma bogate słownictwo, poprawnie je wypowiada;
Dziecko komunikuje się prostymi zdaniami;
Dziecko komunikuje się prostymi zdaniami, popełnia błędy gramatyczne;
Dziecko komunikuje się pojedynczymi słowami, nie tworzy zdań;
Dziecko nie komunikuje się za pomocą słów, do komunikacji używa dźwięków/gestów;
Jaki jest język ojczysty dziecka?*
polski
angielski
ukraiński
rosyjski
inny
Jaki inny język? *
Jak określiliby Państwo umiejętności adaptacyjne dziecka? *
Dziecko nie wykazuje trudności w przystosowywaniu się do różnych (w tym nowych) sytuacji, skutecznie porozumiewa się oraz współpracuje z innymi;
Dziecko potrzebuje czasu w przystosowywaniu się do nowych sytuacji (miejsc, nowych osób). Zazwyczaj ma trudność z podjęciem współpracy;
Dziecko ma problemy z przystosowaniem się do różnych sytuacji. Wymaga obecności opiekuna;
Dodatkowe uwagi

Zapoznałem się ze Statutem Poradni i akceptuję jego treść *

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb działalności IWRD *

Administratorem danych osobowych jest Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka z siedzibą przy ul. Malczewskiego 139, 80-114 Gdańsk. Z Administratorem danych można się skontaktować poprzez adres email: biuro@iwrd.pl, telefonicznie pod numerem 58 341 44 41 lub pisemnie pod adresem: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, ul. Malczewskiego 139, 80-114 Gdańsk. U Administratora danych osobowych został wyznaczony Inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez email: iod@iwrd.pl lub pisemnie na adres: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, ul. Malczewskiego 139, 80-114 Gdańsk, z dopiskiem „Inspektor ochrony danych”. Z Inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Dane będą przetwarzane w celu zgłoszenia dziecka na zajęcia i zawarcia i realizacji niniejszej umowy. Dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora. Podmiot przetwarza dane na podstawie umowy z Administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora. Dane osobowe będą przechowywane przez okres zależny od celu przetwarzania. Administrator zapewnia prawo dostępu do danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. W zakresie, w jakim dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w celu zawarcia i wykonywania umowy przysługuje prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Administratora danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Można przesłać te dane innemu administratorowi danych. Przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem danych lub z Inspektorem ochrony danych. Dane kontaktowe wskazane są wyżej. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne w celu będą przetwarzane w celu zgłoszenia zawarcia i realizacji niniejszej umowy.

 

* Typowe objawy spektrum autyzmu w oparciu o książkę "Skuteczna terapia dziecka z autyzmem" dr Anny Budzińskiej (GWP 2020).

Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka

ul. Malczewskiego 139
80-114 Gdańsk

tel. kom.: +48 666 097 620
tel.: +48 58 341 44 41
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

© 2015 - 2022 Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Google Ads powered by Anibia.pl | Projekt strony: Studio WWW