Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna IWRD Gdańsk

Zespół Aspergera - ASAS (online)

Zespół Aspergera

ASAS (test online)

0%

Zespół Aspergera – ASAS (test online)

Kliknij przycisk „Start”, aby rozpocząć test przesiewowy pod kątem zespołu Aspergera

1 / 35

Zachowania społeczne

  1. Czy dziecko ma trudności z włączaniem się do zabawy z innymi dziećmi? Przykładowo, nie potrafi zrozumieć zabaw, w których brak jest jasno określonych zasad.

2 / 35

2. Czy dziecko podczas czasu wolnego, na przykład podczas przerw, unika innych dzieci, siada samo lub woli zostać w klasie?

3 / 35

3. Czy dziecko w niewłaściwy sposób komentuje sytuacje lub zachowania innych?

4 / 35

4. Czy brak u dziecka empatii, czyli umiejętności zrozumienia uczuć innych osób? Przykładowo, nie zdaje sobie sprawy, że przeproszenie innej osoby może wpłynąć na poprawę jej samopoczucia.

5 / 35

5. Czy dziecko oczekuje, że inne osoby będą znały jego opinie, myśli i doświadczenia? Przykładowo, nie zdaje sobie sprawy, że ktoś może o czymś nie wiedzieć, ponieważ nie był razem z nim w określonej sytuacji.

6 / 35

6. Czy dziecko musi być wielokrotnie uspokajane, zwłaszcza w momencie zmian lub pojawienia się problemów?

7 / 35

7. Czy dziecko reaguje nieadekwatnie do sytuacji? Przykładowo, pokazuje zdenerwowanie znacznie większe niż należałoby oczekiwać.

8 / 35

8. Czy dziecko ma trudności ze zrozumieniem, że emocje mogą być wyrażane w różny sposób przez różne osoby?

9 / 35

9. Czy dziecko niechętnie uczestniczy w zawodach sportowych, grach i innych zajęciach?

10 / 35

10. Czy dziecko nie zwraca uwagi na modę, nie nalega, żeby mieć takie same rzeczy, na przykład zabawki czy ubrania, jak inne dzieci?

11 / 35

11. Czy dziecko w sposób dosłowny traktuje przenośnie i wyrażenia?

12 / 35

12. Czy dziecko ma nietypowy ton głosu? Przykładowo, wydaje się, że ma obcy akcent lub wypowiada się monotonnie, bez emocji.

13 / 35

13. Czy dziecko podczas rozmowy jest niezainteresowane wybranym tematem konwersacji? Przykładowo, nie zadaje pytań lub nie komentuje wypowiedzi innych osób.

14 / 35

14. Czy podczas rozmowy dziecko mniej patrzy na rozmówcę niż on by tego oczekiwał?

15 / 35

15. Czy mowa dziecka jest zbyt precyzyjna, pedantyczna?

16 / 35

16. Czy dziecko ma trudności z rozmowami na tematy, które nie są mu znane? Przykładowo, gdy czegoś nie rozumie, to nie zadaje pytań, tylko zmienia temat rozmowy.

17 / 35

Umiejętności poznawcze

  1. Czy dziecko czyta książki głównie w celu poszerzenia wiedzy, a nie w celu przeżycia przygód? Przykładowo, woli czytać encyklopedie i książki naukowe niż książki przygodowe.

18 / 35

2. Czy dziecko ma nadzwyczajną pamięć do sytuacji, wydarzeń? Przykładowo, pamięta numer rejestracyjny starego samochodu sąsiadów lub dokładnie odtwarza sytuacje sprzed kilku lat.

19 / 35

3. Czy dziecko ma trudności z włączaniem się w zabawy wymagające wyobraźni?

20 / 35

Szczególne zainteresowania

  1. Czy dziecko jest szczególnie zainteresowane jakąś dziedziną wiedzy lub tematem i nieustannie gromadzi wiadomości, które dotyczą jego zainteresowań? Przykładowo, czyta encyklopedie, żeby poszerzyć swoją wiedzę na temat pojazdów lub map.

21 / 35

2. Czy dziecko wydaje się nadmiernie zmartwione, gdy zmienia się pewne rutyny, przyzwyczajenia? Przykładowo, jest zdenerwowane tym, że musiało iść do szkoły inną drogą niż zwykle.

22 / 35

3.Czy dziecko rozwija rutyny, przyzwyczajenia, które muszą być wykonane codziennie?

23 / 35

Rozwój fizyczny

  1. Czy dziecko ma słabą koordynację wzrokowo-ruchową? Przykładowo, ma problem ze złapaniem piłki.

24 / 35

2. Czy dziecko rusza się w nietypowy sposób podczas biegania?

25 / 35

Pozostałe zachowania

Nieuzasadniony strach czy stres w sytuacji:

  • usłyszenia głośnego dźwięku, na przykład urządzeń

26 / 35

  • elektrycznych, takich jak odkurzacz,

27 / 35

  • delikatnego dotyku na skórze, głowie,

28 / 35

  • noszenia określonych części garderoby,

29 / 35

  • niespodziewanego dźwięku,

30 / 35

  • widoku określonych przedmiotów

31 / 35

  • przebywania w miejscach głośnych, pełnych ludzi.

32 / 35

2. Machanie rękami lub bujanie się, kiedy jest podekscytowane lub przestraszone.

33 / 35

3. Obniżony próg bólu.

34 / 35

4. Opóźniony rozwój mowy.

35 / 35

5. Tiki lub nietypowa mimika twarzy.

Wyjdź

Historia wyników

Statystyki ( już wkrótce )

Newsletter

Chcesz być na bieżąco z informacjami? Zapisz się na nasz Newsletter.