Profil Psychologiczny PEP-3-PL
Czym jest Profil Psychoedukacyjny PEP-3?
Profil Psychoedukacyjny PEP-3?
Zapisz się
Profil Psychoedukacyjny PEP-3?
Badanie PEP-3 PL (Profil Psychoedukacyjny, wersja 3, polska adaptacja) służy do oceny poziomu rozwoju zdolności i umiejętności dzieci, głównie z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jest również użyteczne w diagnozie funkcjonalnej dzieci z innymi zaburzeniami. Może być ono wykorzystane przy opracowywaniu indywidualnych planów edukacyjno-terapeutycznych, programów nauczania i wspierania rozwoju dzieci ( w wieku 2-6 lat lub starszych z opóźnieniem rozwoju), mierzenia postępów w rozwoju dziecka oraz w procesie diagnozy funkcjonalnej. Pomaga również określić zarówno mocne strony, jak i obszary wymagające wsparcia.
Cel badania
- Test umożliwia określenie, czy wiek rozwojowy dziecka jest adekwatny do jego wieku życia.
- Pokazuje mocne i słabe strony badanego oraz ewentualne dysharmonie w poszczególnych umiejętnościach.
Wiek badanego
- dzieci w wieku 2-6 lat,
- może służyć również do diagnozy osób starszych, u których widoczne są duże opóźnienia w rozwoju poznawczym.
Czas badania
- 120 – 180 minut
Przebieg badania
- Badanie składa się z dwóch głównych części: Skali wykonaniowo-obserwacyjnej oraz Raportu rodzica/opiekuna.
– Pierwsza część obejmuje zadania służące do pomiaru poziomu rozwoju dziecka. Składa się z 6 podskal: Czynności poznawcze werbalne/pozawerbalne, Mowa bierna, Mowa czynna, Motoryka mała, Motoryka duża, i Naśladowanie wzrokowo-ruchowe. Możliwa jest również ocena pod kątem występowania nieadaptacyjnych zachowań.
– W Raporcie opiekuna rodzic/opiekun dziecka ocenia jego funkcjonowanie. Składa się on z dwóch części klinicznych i trzech podskal (Problemy w zachowaniu, Samoobsługa i Zachowania adaptacyjne).
Zapisz się