Ułatwienia dostępu

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna IWRD Gdańsk

Test przesiewowy pod kątem autyzmu

Czym jest badanie AQ?

Zrób badanie AQ pod kątem autyzmu. Testy online

Poniżej sprawdzisz czy Ty lub Twoje dziecko może mieć autyzm, zespół Aspergera*? Tutaj znajdziesz narzędzia, które ocenią prawdopodobieństwo autyzmu u dziecka lub osoby dorosłej? Nasze testy pozwolą wstępnie sprawdzić czy macie Państwo do czynienia z autyzmem i podjąć dalsze kroki w kierunku diagnozy u specjalistów Fundacji IWRD.

Należy pamiętać, że postawienie pewnej i profesjonalnej diagnozy możliwe jest tylko i wyłącznie przez profesjonalnego diagnostę. Proces diagnostyczny wymaga dużej wiedzy diagnostyczno-terapeutycznej, gdyż nie ma dwóch osób z autyzmem, u których symptomy zaburzenia wyglądają identycznie. Zachowania mogą różnić się natężeniem i częstością występowania.

0%

TEST AQ wiek 4-11

Współczynnik występowania spektrum autyzmu:

Poniżej znajduje się lista pytań dotyczących Twojego dziecka. Proszę uważnie przeczytać każde pytanie i ocenić jak bardzo się z nim zgadzasz lub nie zgadzasz, zaznaczając wybraną odpowiedź.

PROSZĘ NIE POMIJAĆ ŻADNEGO PYTANIA.

 U 41% spośród 27 dotychczas wykonanych testów zidentyfikowano duże prawdopodobieństwo autyzmu

1 / 50

Woli robić coś razem z innymi niż samemu.

2 / 50

Woli wykonywać czynności zawsze w ten sam sposób.

3 / 50

Gdy próbuje sobie coś wyobrazić, bez trudności potrafi stworzyć w umyśle tego obraz.

4 / 50

Często jest czymś tak bardzo pochłonięty/a, że zapomina o innych sprawach.

5 / 50

Często zauważa nawet ciche dźwięki, których inni nie słyszą.

6 / 50

Zwykle zauważa numery tablic samochodów lub podobne ciągi informacji.

7 / 50

Inni ludzie często mówią mu/jej, że to, co mówi jest niegrzeczne, chociaż on/a tego nie dostrzega.

8 / 50

Kiedy czyta jakąś historię, może z łatwością wyobrazić sobie jej bohaterów

9 / 50

Fascynują go/ją daty.

10 / 50

Będąc w grupie, potrafi z łatwością śledzić rozmowy kilku osób równocześnie.

11 / 50

Dobrze się czuje, będąc z innymi ludźmi.

12 / 50

Ma tendencję do dostrzegania szczegółów, których inni nie widzą.

13 / 50

Woli raczej pójść do biblioteki niż na zabawę.

14 / 50

Z łatwością wymyśla rozmaite historie.

15 / 50

Bardziej pociągają go/ją ludzie niż rzeczy.

16 / 50

Ma wyraźnie określone zainteresowania i złości się, kiedy nie może ich realizować.

17 / 50

Lubi towarzyskie pogaduszki.

18 / 50

Kiedy coś mówi, innym ludziom nie zawsze łatwo jest coś wtrącić.

19 / 50

Fascynują go/ją liczby.

20 / 50

Kiedy czyta jakąś opowieść, trudno mu/jej odgadnąć intencje jej bohaterów.

21 / 50

Czytanie beletrystyki nie sprawia mu/jej szczególnej przyjemności.

22 / 50

Nawiązywanie nowych przyjaźni sprawia mu/jej trudność.

23 / 50

Nieustannie zauważa, że różne rzeczy układają się według powtarzających się schematów, wzorów.

24 / 50

Wolałby/ałaby raczej pójść do teatru niż do muzeum.

25 / 50

Nie denerwuje go/jej, gdy codzienny rozkład zajęć zostaje zakłócony.

26 / 50

Często zauważa, że nie wie, jak podtrzymać rozmowę.

27 / 50

Z łatwością odczytuje treści zawarte między wierszami, gdy ktoś do niego/niej mówi.

28 / 50

Zwykle koncentruje się bardziej na całym obrazie niż na drobnych szczegółach.

29 / 50

Nie jest zbyt dobry/a w zapamiętywaniu numerów telefonów.

30 / 50

Zwykle nie zauważa drobnych zmian w jakiejś sytuacji lub w czyimś wyglądzie.

31 / 50

Potrafi zauważyć, że osoba, która go/jej słucha staje się znudzona.

32 / 50

Potrafi robić kilka rzeczy równocześnie.

33 / 50

Gdy rozmawia przez telefon, nie jest pewny/a, kiedy nadchodzi jego/jej kolej, żeby mówić.

34 / 50

Lubi robić różne rzeczy spontanicznie.

35 / 50

Często jako ostatni/a rozumie sens dowcipu.

36 / 50

Potrafi z łatwością odgadnąć, co ktoś myśli lub czuje, po prostu patrząc na jego twarz.

37 / 50

Potrafi bardzo szybko powrócić do czynności, którą coś mu/jej przerwało.

38 / 50

Dobrze sobie radzi z towarzyskimi pogaduszkami.

39 / 50

Ludzie często zwracają mu/jej uwagę, że nieustannie mówi na ten sam temat.

40 / 50

Kiedy był/a mały/a, przyjemność sprawiały mu/jej zabawy z innymi dziećmi, w których trzeba było coś udawać.

41 / 50

Lubi zbierać informacje na temat kategorii, do których należą różne rzeczy (np. marek samochodów, gatunków ptaków, rodzajów pociągów, roślin i innych).

42 / 50

Trudno jest mu/jej wyobrazić sobie, jakby to było być kimś innym.

43 / 50

Lubi starannie planować wszelkie zajęcia, w jakich bierze udział.

44 / 50

Lubi spotkania towarzyskie.

45 / 50

Rozpoznawanie intencji innych ludzi sprawia mu/jej trudność.

46 / 50

Nowe sytuacje wywołują w nim/niej niepokój.

47 / 50

Lubi poznawać nowych ludzi.

48 / 50

Jest dobrym dyplomatą.

49 / 50

Nie jest zbyt dobry/a w zapamiętywaniu dat urodzin innych osób.

50 / 50

Z łatwością bawi się z dziećmi w zabawy wymagające udawania.

Wyślij wynik na swojego maila

Wyjdź

0%

TEST AQ wiek 12-15

Współczynnik występowania spektrum autyzmu:

Poniżej znajduje się lista pytań dotyczących Twojego dziecka. Proszę uważnie przeczytać każde pytanie i ocenić jak bardzo się z nim zgadzasz lub nie zgadzasz, zaznaczając wybraną odpowiedź.

PROSZĘ NIE POMIJAĆ ŻADNEGO PYTANIA.

 U 53% spośród 10 dotychczas wykonanych testów zidentyfikowano duże prawdopodobieństwo autyzmu

1 / 50

Woli robić coś razem z innymi niż samemu.

2 / 50

Woli wykonywać czynności zawsze w ten sam sposób.

3 / 50

Gdy próbuje sobie coś wyobrazić, bez trudności potrafi stworzyć w umyśle tego obraz.

4 / 50

Często jest czymś tak bardzo pochłonięty/a, że zapomina o innych sprawach.

5 / 50

Często zauważa nawet ciche dźwięki, których inni nie słyszą.

6 / 50

Zwykle zauważa numery tablic samochodów lub podobne ciągi informacji.

7 / 50

Inni ludzie często mówią mu/jej, że to, co mówi jest niegrzeczne, chociaż on/a tego nie dostrzega.

8 / 50

Kiedy czyta jakąś historię, może z łatwością wyobrazić sobie jej bohaterów

9 / 50

Fascynują go/ją daty.

10 / 50

Będąc w grupie, potrafi z łatwością śledzić rozmowy kilku osób równocześnie.

11 / 50

Dobrze się czuje, będąc z innymi ludźmi.

12 / 50

Ma tendencję do dostrzegania szczegółów których inni nie widzą.

13 / 50

Woli raczej pójść do biblioteki niż na zabawę.

14 / 50

Z łatwością wymyśla rozmaite historie.

15 / 50

Bardziej pociągają go/ją ludzie niż rzeczy.

16 / 50

Ma wyraźnie określone zainteresowania i złości się, kiedy nie może ich realizować.

17 / 50

Lubi towarzyskie pogaduszki.

18 / 50

Kiedy coś mówi, innym ludziom nie zawsze łatwo jest coś wtrącić.

19 / 50

Fascynują go/ją liczby.

20 / 50

Kiedy czyta jakąś opowieść, trudno mu/jej odgadnąć intencje jej bohaterów.

21 / 50

Czytanie beletrystyki nie sprawia mu/jej szczególnej przyjemności.

22 / 50

Nawiązywanie nowych przyjaźni sprawia mu/jej trudność.

23 / 50

Nieustannie zauważa, że różne rzeczy układają się według powtarzających się schematów, wzorów.

24 / 50

Wolałby/ałaby raczej pójść do teatru niż do muzeum.

25 / 50

Nie denerwuje go/jej, gdy codzienny rozkład zajęć zostaje zakłócony.

26 / 50

Często zauważa, że nie wie, jak podtrzymać rozmowę.

27 / 50

Z łatwością odczytuje treści zawarte między wierszami, gdy ktoś do niego/niej mówi.

28 / 50

Zwykle koncentruje się bardziej na całym obrazie niż na drobnych szczegółach.

29 / 50

Nie jest zbyt dobry/a w zapamiętywaniu numerów telefonów.

30 / 50

Zwykle nie zauważa drobnych zmian w jakiejś sytuacji lub w czyimś wyglądzie.

31 / 50

Potrafi zauważyć, że osoba, która go/jej słucha staje się znudzona.

32 / 50

Potrafi robić kilka rzeczy równocześnie.

33 / 50

Gdy rozmawia przez telefon, nie jest pewny/a, kiedy nadchodzi jego/jej kolej, żeby mówić.

34 / 50

Lubi robić różne rzeczy spontanicznie.

35 / 50

Często jako ostatni/a rozumie sens dowcipu.

36 / 50

Potrafi z łatwością odgadnąć, co ktoś myśli lub czuje, po prostu patrząc na jego twarz.

37 / 50

Potrafi bardzo szybko powrócić do czynności, którą coś mu/jej przerwało.

38 / 50

Dobrze sobie radzi z towarzyskimi pogaduszkami.

39 / 50

Ludzie często zwracają mu/jej uwagę, że nieustannie mówi na ten sam temat.

40 / 50

Kiedy był/a mały/a, przyjemność sprawiały mu/jej zabawy z innymi dziećmi, w których trzeba było coś udawać.

41 / 50

Lubi zbierać informacje na temat kategorii, do których należą różne rzeczy (np. marek samochodów, gatunków ptaków, rodzajów pociągów, roślin i innych).

42 / 50

Trudno jest mu/jej wyobrazić sobie, jakby to było być kimś innym.

43 / 50

Lubi starannie planować wszelkie zajęcia, w jakich bierze udział.

44 / 50

Lubi spotkania towarzyskie.

45 / 50

Rozpoznawanie intencji innych ludzi sprawia mu/jej trudność.

46 / 50

Nowe sytuacje wywołują w nim/niej niepokój.

47 / 50

Lubi poznawać nowych ludzi.

48 / 50

Jest dobrym dyplomatą.

49 / 50

Nie jest zbyt dobry/a w zapamiętywaniu dat urodzin innych osób.

50 / 50

Z łatwością bawi się z dziećmi w zabawy wymagające udawania.

Wyślij wynik na swojego maila

Wyjdź

0%
34

TEST AQ - powyżej 16 roku życia

TEST AQ powyzej 16 roku

Współczynnik występowania spektrum autyzmu u dorosłych:

Poniżej znajduje się lista pytań. Proszę uważnie przeczytać każde pytanie i ocenić jak bardzo się z nim zgadzasz lub nie zgadzasz, zaznaczając wybraną odpowiedź.

PROSZĘ NIE POMIJAĆ ŻADNEGO PYTANIA.

 U 52% spośród 34 dotychczas wykonanych testów zidentyfikowano duże prawdopodobieństwo autyzmu

1 / 46

1) Wolę robić coś razem z innymi niż samemu.

2 / 46

2) Wolę wykonywać czynności zawsze w ten sam sposób.

3 / 46

3) Gdy próbuję sobie coś wyobrazić, bez trudności potrafię stworzyć w umyśle tego obraz.

4 / 46

4) Często jestem czymś tak bardzo pochłonięty/a, że zapominam o innych sprawach.

5 / 46

5) Często zauważam nawet ciche dźwięki, których inni nie słyszą.

6 / 46

6) Zwykle zauważam numery tablic samochodów lub podobne ciągi informacji.

7 / 46

7) Inni ludzie często mówią mi, że to, co powiedziałem/am było niegrzeczne, chociaż ja tego nie dostrzegam.

8 / 46

8) Kiedy czytam jakąś historię, mogę z łatwością wyobrazić sobie jej bohaterów

9 / 46

9) Fascynują mnie daty.

10 / 46

10) Będąc w grupie, potrafię z łatwością śledzić rozmowy kilku osób równocześnie.

11 / 46

11) Dobrze się czuję, będąc z innymi ludźmi.

12 / 46

12) Mam tendencję do dostrzegania szczegółów, których inni nie widzą.

13 / 46

13) Wolę raczej pójść do biblioteki niż na zabawę.

14 / 46

14) Z łatwością wymyślam rozmaite historie.

15 / 46

15) Bardziej pociągają mnie ludzie niż rzeczy.

16 / 46

16) Mam wyraźnie określone zainteresowania i złości mnie, kiedy nie mogę ich realizować.

17 / 46

17) Lubię towarzyskie pogaduszki.

18 / 46

18) Kiedy coś mówię, innym ludziom nie zawsze łatwo jest coś wtrącić.

19 / 46

19) Fascynują mnie liczby.

20 / 46

20) Kiedy czytam jakąś opowieść, trudno mi odgadnąć intencje jej bohaterów.

21 / 46

21) Czytanie beletrystyki nie sprawia mi szczególnej przyjemności.

22 / 46

22) Nawiązywanie nowych przyjaźni sprawia mi trudność.

23 / 46

23) Nieustannie zauważam, że różne rzeczy układają się według powtarzających się schematów, wzorów.

24 / 46

24) Wolałbym/ałabym raczej pójść do teatru niż do muzeum.

25 / 46

25) Nie denerwuje mnie, gdy mój codzienny rozkład zajęć zostaje zakłócony.

26 / 46

26) Często zauważam, że nie wiem, jak podtrzymać rozmowę.

27 / 46

27) Z łatwością odczytuję treści zawarte między wierszami, gdy ktoś do mnie mówi.

28 / 46

28) Zwykle koncentruję się bardziej na całym obrazie niż na drobnych szczegółach.

29 / 46

29) Nie jestem zbyt dobry/a w zapamiętywaniu numerów telefonów.

30 / 46

30) Zwykle nie zauważam drobnych zmian w jakiejś sytuacji lub w czyimś wyglądzie.

31 / 46

31) Potrafię zauważyć, że osoba, która mnie słucha staje się znudzona.

32 / 46

32) Potrafię robić kilka rzeczy równocześnie.

33 / 46

33) Gdy rozmawiam przez telefon, nie jestem pewny/a, kiedy nadchodzi moja kolej, żeby mówić.

34 / 46

34) Lubię robić różne rzeczy spontanicznie.

35 / 46

35) Często jako ostatni/a rozumiem sens dowcipu.

36 / 46

36) Potrafię z łatwością odgadnąć, co ktoś myśli lub czuje, po prostu patrząc na jego twarz.

37 / 46

37) Potrafię bardzo szybko powrócić do czynności, którą coś mi przerwało.

38 / 46

38) Dobrze sobie radzę z towarzyskimi pogaduszkami.

39 / 46

39) Ludzie często zwracają mi uwagę, że nieustannie mówię na ten sam temat.

40 / 46

40) Kiedy byłem/am mały/a, przyjemność sprawiały mi zabawy z innymi dziećmi, w których trzeba było coś udawać.

41 / 46

41) Lubię zbierać informacje na temat kategorii, do których należą różne rzeczy (np. marek samochodów, gatunków ptaków, rodzajów pociągów, roślin i innych).

42 / 46

42) Trudno jest mi wyobrazić sobie, jakby to było być kimś innym.

43 / 46

43) Lubię starannie planować wszelkie zajęcia, w jakich biorę udział.

44 / 46

44) Lubię spotkania towarzyskie.

45 / 46

45) Rozpoznawanie intencji innych ludzi sprawia mi trudność.

46 / 46

46) Nowe sytuacje wywołują we mnie niepokój.

Wyślij wynik na swojego maila

Wyjdź

* We wprowadzonej w 2022 roku jedenastej rewizji Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób Światowej Organizacji Zdrowia – ICD-11 zespół Aspergera nie jest klasyfikowany jako odrębna jednostka. Obecnie włączony jest on do diagnozy „zaburzeń ze spektrum autyzmu” (ang. autism spectrum disorders, ASD).

** Badanie Autism-Spectrum Quotient (AQ) opublikowano za zgodą Prof. Ewy Pisuli, autorki polskiego tłumaczenia skali, z dnia 21.11.2024.

Newsletter

Chcesz być na bieżąco z informacjami? Zapisz się na nasz Newsletter.